Aquest bloc serveix per entendre millor i aprofundir en el món de les TIC i la comunicació oral escrita i digital.
Després de tant de temps aprenent nous coneixements, és el moment de veure exactament què hem après.

Aquest esquema mostra la taxonomia digital de Bloom, on es veuen les habilitats del pensament des del nivell inferior fins al superior.
Al primer nivell trobem el verb recordar, que engloba paraules com trobar, reconèixer, localitzar o recuperar. Podem dir que tots hem buscat alguna vegada al Google o que hem marcat una pàgina que ens ha interessat molt a preferits. Això són coses molt senzilles i bàsiques de la informàtica que es troben en el dia a dia de moltíssima gent.
Si anem més enllà trobem el verb comprendre amb el qual podem veure que hem après a classificar la informació gràcies a programes com el CmapTools o el Pearltrees, també hem après a explicar a travès d'aquest bloc i a resumir gràcies al Twitter, que només ens permet fer una publicació amb 140 caràcters. Però comprendre també implica etiquetar i això ho hem dut a terme amb els Hashtags del Twitter i les etiquetes del bloc, entre d'altres.
En tercer lloc trobem el verb aplicar que demana compartir, editar o pujar arxius. Doncs bé, hem compartit treballs a travès del Twitter, hem editat audio amb l'audacity i hem pujat vídeos a la xarxa gràcies al youtube.
En quart lloc trobem el verb analitzar, que demana entre d'altres, estructurar, enllaçar, organitzar i recopilar la informació. Aquestes funcions també les hem dut a terme amb el Cmaptols, que estructura i organitza la informació de manera ramificada i és capaç d'enllaçar pàgines web perquè trobis abans la informació.
Si ens aventurem més, descobrim que trobem el verb evaluar, que demana ser capaç de criticar, comentar en un blog, revisar, etc. Nosaltres critiquem quan comentem en el blog d'algun company o amic, publiquem quan fem una piulada al Twitter i revisem quan editem el nostre bloc al cap d'uns dies. Per tant, també hem complert aquesta capacitat.
Finalment, es presenta el verb crear, el qual demana coses com poder disenyar, programar, animar, blogejar o transmetre. Bé, nosaltres quan creem una web amb google sites, estem disenyant una pàgina web, la seva organització, el color, la lletra, etc. Quan creem una presentació amb el Movie Maker, estem transmetent coneixements, quan utilizem l'Scratch, estem programant i animant i quan creo aquest bloc, estic blogejant.
Això són coses molt més complicades de la informàtica que no es troben en el dia a dia de qualsevol persona.
Per tant, hi ha una clara evolució en els coneixements adquirits al llarg d'aquests dies.
Penso que de totes les eines, les més útils per a l'ensenyament són el Prezi, les aplicacions del Google Chrome, tals com el docs o les presentacions, el Google reader i el CmapTools. Totes són educatives, però aquestes quatre m'han agradat més perquè són útils en qualsevol tipus d'activitat.
El Prezi pot crear presentacions més originals i divertides que el Power Point. Les aplicacions de Google Chrome fan possible comparlir els documents amb més gent i no ocupen espai a l'ordinador. El Google reader ajuda a recopilar tot tipus d'informació que es penja a la xarxa de manera ràpida i sencilla i a més es pot classificar. I Finalment, el CmapTools és, al meu parer, la millor manera de fer un esquema online, ja que permet enllaçar, classificar per formes i colors, aconsellar la classificació dels conceptes, etc.
Deixo aquest video sobre les noves tecnologies, concretament la taxonomia de bloom, on s'intenta fer una aproximació als objectius de l'aprenentatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada