dimecres, 30 de novembre del 2011

Mapa d'aprenentatge de educat 2.0

  • Què és educat 2.0?
El Programa eduCAT 2.0 promou l’ús dels instruments digitals en els processos d’ensenyament i aprenentatge amb la incorporació d’ordinadors portàtils i de sistemes de projecció interactiva a les escoles amb cicle superior de primària i als centres públics de secundària.
També dóna suport acompanyament a tots els docents dels centres de Catalunya per obtenir les pautes, orientacions i reflexions adients en els canvis en l’organització i la metodologia d’aula, dins del marc del seu projecte educatiu.

Les actuacions previstes en el programa educat 2.0 enllacen amb el Programa d'àmbit estatal "Escuela 2.0", impulsat pel Ministeri d'Educació.

L'eix vertebrador del Programa eduCAT 2.0 és de caire pedagògic i té com a focus principal que els alumnes adquireixin la competència digital i contribuir al desenvolupament de competències de caire transversal, com és ara la competència d'aprendre a aprendre, per facilitar-los un aprenentatge més autònom i personalitzat. Aquest plantejament requereix també uns rols diferents del professorat. Això comporta, en molts casos, canvis significatius en l'organització i la metodologia docents. La formació del professorat té una importància cabdal per aconseguir aquest objectiu. El programa eduCAT 2.0 desplega diferents tipologies de cursos de formació i accions d'acompanyament.

  • Procés de contrucció del mapa d'aprenentatge
Per tal de poder crear el mapa d'aprenentatge que he enllaçat al final de l'entrada he hagut de buscar pel cercador de google i el mister wong informació sobre educat 2.0. On he trobat més informació ha sigut a xtec, a l'apartat d'innovació i recerca. També he utilitzat els blogs d'alguns docents, tals com el de Xavier Rosell.

Fins i tot m'he aventurat a buscar informació a el caparazón a través de Google Reader i alguna piulada sobre el tema al Twitter.

Cada vegada que trobava la informació, copiava l'URL de la pàgina web i l'enganxava al Pearltree per tal de tenir-la ordenada i poder-la trobar en qualsevol moment.
  • Reflexió d'aquestes implicacions
Al utilitzar aquest mètode com a recerca i organització de la informació, m'he adonat de que és una manera molt visual i ordenada. és molt més ràpid i útil, ja que no ocupa espai, no es perd, es guarda automaticament i pots compartir la informació amb els altres usuaris.

Aquest ha sigut el resultat final de la meva feina.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada