dimarts, 1 de novembre del 2011

Comparació anuncis

Dijous 13 d'Octubre vam parlar de tres anuncis, dos d'un cotxe i un d'unes galeries. Gràcies al professor Orozco ara podem conèixer millor el llenguatge audiovisual i podem fer un anàlisi del llenguatge audiovisual que apareix en els dos anuncis.
El Dr. Orozco proposa una reflexió de la comunicació audiovisual. Creu que cada mitjà té un codi i cal preparar-se per a ser audiència i ser crítics envers els mateixos mitjans.
Diu que tots creiem que sabem veure i escoltar perquè les imatges tenen un codi universal, però que ens deixem coses, petits detalls que requereixen un aprenentatge de la vista per tal de no pasar per alt certs detalls.

Hem de veure més enllà del que tenim a la pantalla i per demostrar-ho, a continuación faré una comparació dels dos anuncis del cotxe Seat Altea XL.



El primer anunci juga amb la idea de l'Arca de Noe, ja que apareix la pluja i l'objectiu d'haver una parella de cada animal. Sense un cotxe amb tant d'espai com el Seat Altea XL no seria possible posar les bosses de viatje i tots els animals i l'anunci explica que amb aquest model és possible.

En aquest anunci hi ha un llenguatge audiovisual.
La música comença amb un tro, donant dramatisme a la situació. Els juguets no es volen quedar a casa sols i per això van cap al cotxe superant tots els obstacles. La música va augmentant el ritme i el volum a mesura que els juguets van arriban al cotxe i quan ja és de dia i el pare descobreix que estan tots al capó ocupant lloc, la música para per tal de tornar a donar importància a la imatge, que en aquest cas seria una petita mostra del que pot fer el cotxe.

Per tant com a missatge visual dona a entendre que aquest cotxe es específic per a una família gràcies als juguets. I com a missatge auditiu s'ha introduit una cançó fàcil de recordar i molt relacionada amb l'anunci.




El segon anunci comença amb una família que compra un monstre com a mascota. És un monstre que s’alimenta de l’amor que li dóna la seva família i comença a crèixer i crèixer sense parar fins a convertir-se en un monstre gegant que no pasa per les portes ni pot entrar dins el cotxe. Per que deixi de crèixer han de de deixar d’estimar-lo. Però com que no el poden deixar d'estimar decideixen comprar un cotxe més gran.
En aquest anunci hi ha un llenguatge audiovisual.
La música és la que ajuda a presentar la tràgica història que aconsegueix el seu final feliç.
La música comença fluixa i lenta i continua igual en el transcurs del vídeo, on s’explica que han d’abandonar el monstre i han de deixar d’estimar-lo perquè és massa gran i no entra enlloc. Quan s’arriba al desenllaç i apareix un cotxe més gran, la música s’accelera, augmenta el volum i es torna més animada. La música per tant ens posa en situació.

Els colors en el transcurs de l’anunci són apagats perquè volen reflectir tristesa. Al final, però apareix el cotxe, el qual dona alegria al paissatge amb el seu vermell. Hi ha detalls, com la roba dels nens de color vermell, que ens volen relacionar el color vermell amb el logo de Seat, amb la marca.

Tot i que els dos anuncis presenten el mateix producte, hi ha algunes diferències.
Tots dos anuncis han utilitzat la música per ajudar a identificar l'anunci, però no són la mateixa cançó ni és el mateix estil de música.
En els dos vídeos hi ha com a protagonista algún "animal", que fa feliç als infants, però en el primer n'hi ha molts de petits i en el segon un de molt gros.

Finalment caldria remarcar que tot i ser d'anys diferents, els anuncis han mantingut el mateix eslògan: Altea XL, la familia al poder.

Seria interessat observar el blog de la Mireia Manén ja que ha fet un bon anàlisi dels anuncis.

Penso que aquesta ha sigut una manera entretinguda de veure com la comunicació oral, escrita i digital està present en les nostres vides i aquests dos anuncis en són un clar exemple.
Potser a partir d'ara ens fixarem més en la publicitat i la mirarem amb altres ulls, sobretot gràcies al Dr. Orozco.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada